torsdag 20 januari 2011

Introölen - Slut

Det här var ju intressant. Först när jag kom dit insåg jag att det tog typ 10 min ifrån att jag stängde dörren hemifrån att jag var vid kurssalen där vi skulle ha de flesta klasser. Sweeet! Kom dit iaf och där var en ny fadder och hon var ärligt talat astight jag och jag förstod inte varför hon inte kom innan på dagen. Hursomhelst så fick vi alla något band och typ röda streck i ansiktet för att få hålla koll på varandra. Var lite awkward att bara börja randomly prata med folk men gick in i någon grupp och så visade det sig att en spelade poker så jag pratade lite med honom av social awkwardness.

Vi gick in på första baren som var sejdel och jag satt med två trevliga damer ifrån stockholm och norrköping.  Det var kul men efter en stund kom en full tant fram och började prata lite mojo, det var kul, andra galna människan som börjat prata med mig rent random på en dag.

Därefter visade det sig att Mikaelas kompis som jag sett på några facebookbilder går i min klass.

Sen vet jag inte riktigt, jag är verkligen inte personen och mingla och jag visste inte vilket sällskap jag skulle gå till. Alla var ju trevliga och så men det kändes ändå konstigt att bara hoppa in när andra pratade så jag minns att jag kände mig förvirrad en kort stund. Sen träffade jag en fadder och hennes kompis ifrån växsjö som var rätt halvsöt och vi pratade ett tag. Hon gick inte programmet men skulle flytta till gbg om ett halvår eller nåt. Det var trevligt.

Sen gick jag iväg en stund och började prata med några andra och det var en annan tjej som var söt och det var verkligen en overklig bonding experience. Pratade med henne typ en hel timma nonstop mest om mat. Sen hade hon pluggat runt Australien och sen visade det sig att hon kom ifrån Hindås som är nästan där jag kom ifrån. Därefter kom en kille och frågade henne typ "vad gör du och din pojkvän då?". Booom! Såba!! Där kom bomben och jag blev lite halvt besviken även om jag inte tänkte hooka upp med någon första kvällen på ett nytt program. Det var faktiskt rätt trevligt och sen kom ett surare slut.

Vid det taget såg jag den där tighta faddern som stod och hånglade med en ny elev. Jag hade inte ens hunnit prata med henne men jag tyckte det kändes lite surt ärligt talat. Det är en rätt konstig känsla förresten. Så kände jag när nästan alla söta tjejer blev upptagna i gymnasiet. Oavsett hur nära jag var med dom så tyckte jag det var surt en stund. Det blev liksom en mindre möjlig kandidat. Det låter dumt men jag tror det är rätt mänskligt.

Nåväl, så jag chillade med några andra och den andra tjejen (ifrån växsjö) hade börjat prata med några amerikaner vid ett annat bord. Och de tafsade på varann! Och killen var rätt fet asså! Blev helt klart förvånad hur man kan ha så dålig smak. Sen lärde jag mig att statsvetenskap heter political science vilket låter supermycket mer awesome och nu tror jag att jag ska sova innan föreläsningen imorgon. God natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar