tisdag 24 augusti 2010

Ny tv tyyyyyp köpt

Åkte in och fick låna lite spackel och verktyg av Kicki och Aron på hisingen och ligger ju precis backaplan och hade väl egentligen tänkt att köpa lite silikon och nån pistol till det där vid backaplan men gick först förbi Elgiganten för en TV. Nya väggen måste ha en TV, och det är pronto. Så jag såg en för 9000 kr som var 500-800 kr billigare än om man skulle köpa den online som verkade grym och köpte den men den kommer först 31 aug. Ska kolla in lite huruvida det ändå finns bättre modeller online osv men ärligt talat verkade den grym och jag fick 500 kr rabatt eftersom jag ändå behöver comhem-abonnemang och tydligen suger den analoga "sändningen" om man nu har en ny TV.

Nu ska jag spackla lite i några timmar och hoppas att jag sen kan lägga upp målartapeten imorgon. Kanske blir en videoblogg sen, vill ha lite bild :).

7 kommentarer:

  1. ooh har du varit här? // kicki ps. verktygen måste tillbaka till mig efterråt för ska låna ut dom till min syrra om ngr veckor.

    SvaraRadera
  2. För att ta ännu ett exempel så kolla din första mening i detta inlägg:

    "Åkte in och fick låna lite spackel och verktyg av Kicki och Aron på hisingen och ligger ju precis backaplan och hade väl egentligen tänkt att köpa lite silikon och nån pistol till det där vid backaplan men gick först förbi Elgiganten för en TV."

    Läs igenom den och om du inte tycker det exempelvis fattas ord i den så kanske du lider av dyslexi eller liknande.

    SvaraRadera
  3. Ahh! Det är Jöjan själv som skrivet en annons och låtsas att det är en "Jamal". Men nu vet vi alltså hur det ligger till!

    Naughty naughty Jöjan :) Försöker du liva upp bloggen lite med falska "Jamal-brev". Vi kan ju alla se att den jämbördiga svenskan klart pekar på att Jamal och Jöjan e samma person, ha ha ha...

    Hur har liret gått idag? Du har begis vunnit ännu mer, och köper värsta nice-grymma tv:n. Sjukt gött att kolla fotboll på fet bild :)

    Keep on rocking!

    SvaraRadera
  4. Tjaba kicki, ja! Jag hämtade dom. Inga problem alls, jag vill nog bli av med dom så fort som möjligt :).

    Vad är det för ord du tycker fattas (kommentar 2)? Det är INTE dålig svenska att t ex skriva "Åkte in och fick låna lite spackel" istället för "Jag åkte in till stan....". Skulle jag däremot skrivit nåt i stil med "Åkte stan in, lite spackel låna" skulle det varit en annan femma.

    (Kommentar 3)
    Haha ja exakt! Inte spelat än idag men jag ska precis börja! TVn kostar 9000 kr så det är ju inte den fetaste direkt men kollade runt lite och rekommenderade storleken för en TV med mitt betraktaravstånd är 27-34" så att smälla på en 50"are för 20 lax är alltså ingen bra idé. Det tackar dock mitt bankkonto mig för :).

    SvaraRadera
  5. Dyslexi som sagt. Trodde det räckte med Aspbergers. Läs om HELA den första meningen. Den du har gjort enormt lång och glömt ord i. Läs den sakta.

    Klar?

    Antar att du fortfarande inte ser?
    Kolla på denna lilla del av den enormt långa meningen då så kanske du ser att det fattas nåt ord: "på hisingen och ligger ju precis backaplan och"

    SvaraRadera
  6. Ahh! Det! Det är sant! Det var en lång dag. Blir iofs när man gör en ändring ibland. Överlag tycker jag min svenska är rätt ok.

    SvaraRadera
  7. "Blir iofs när man gör en ändring ibland."

    Fattas ett ord där med.
    Din svenska är bättre än många andras, men det finns fel i stort sett i varje inlägg du gör.

    SvaraRadera