måndag 23 augusti 2010

Lagt upp en annons; Söker rumskamrat

Nu har jag lagt upp en annons om att hyra ut rummet, tycker som sagt det är kul att bo med folk förutsatt att det är respektfulla människor. Hursomhelst så kommer det ju in lite roliga svar från och med nu. Jag kopierar;
"HEJ,
jag är interesserad av din lägenhets annaons och önskar komma
ikontaktmed dig så snart som möjligt.jag heter jemal är 25åriga kille
ingen barn,husdjur,rökfri och är idag jobbar jag som bussförare och
söker därfore en bostad i en lugnt och bra område.somperson är jag
mycket skötsam och pedantisk."

6 kommentarer:

  1. Vad var roligt med den annonsen? Med tanke på att Jemal knappast har svenska som modersmål så är det väl inte direkt katastrofalt skrivet? Din svenska här i bloggen är oftast rätt dålig och då är det ändå ditt modersmål.

    SvaraRadera
  2. Ge mig ett exempel på dåliga svenska ifrån bloggen är du snäll. Det illa är ju inte dålig svenska, jag tycker det mer handlar om att de flesta inser att man ska börja en ny mening med stor bokstav samt ha mellanrum mellan kommatecken osv. Det är också lite humor att man skriver i en presentation om sig själv att man är pedantisk.

    SvaraRadera
  3. PS; Vill poängtera att jag tidigare lagt upp ett svar till när folk sökte ett rum vi annonserade ut på mitt gamla ställe ifrån en (helsvensk) som var rätt lustig också. Tror iofs inte det var fallet men utifall någon kände någon sorts ickeexisterande rasistisk underton.

    Vill också poängtera att jag skulle kunna skriva en mer förtroendeingivande presentation av mig själv på franska om jag ville visa mig på god fot. Detta trots att jag knappt kan prata franska, jag skulle kolla upp grammatiken, orden etc.

    SvaraRadera
  4. verkar ju perfekt, då kanske du inte behöver köpa busskort!! //kicki

    SvaraRadera
  5. Behöver bara titta på första raden i din kommentar. "Ge mig ett exempel på dåliga svenska ifrån bloggen är du snäll."

    Korrekt svenska hade varit "Ge mig ett exempel på dålig svenska ifrån bloggen är du snäll."

    I rest my case.

    SvaraRadera
  6. Ämnar att hålla med. Brukar aldrig klanka ner på dig Göran, men förstår i ärlighetens namn inte varför du publicerar killens mail? Han har ju uppenbart inte svenska som modersmål. Vad e så kul? Att han inte kan stava? Det är inte en jobbansökan, utan ett brev om att han letar boende. Du kanske ska skapa en profil i din annons. Bara personer som matchar din intellektuellt överlägnsa kapacitet göre sig besvär. Nej skärpning Göran.

    SvaraRadera