tisdag 3 augusti 2010

Linnéterassen

Linné kök och bar finns inte längre. Det heter Cans! Haha fan va löjligt namn. Men det var inte där vi skulle ses tydligen utan linnéterassen. Där träffade jag Marre och några av hennes kompisar och de pratade först om transexualism och jämställdhet. Eftersom jag pratade om det häromdagen så tyckte jag det var kul att fråga vad det viktigaste med jämställdheten är enligt dom. Alla ska ha lika lön till lika arbete etc, det finns det ingen som tror på mer än jag men samtidigt är det lite kul hur naiva människor folk är när det gäller vissa saker. Aja, hursomhelst så funderade jag om jag skulle säga något kontroversiellt eller inte och det slutade iaf med en lång diskussion om politik och jag älskar hur riktigt dryga härskarmetoder yberfeministen använde. Hånlog hela tiden och var rätt dryg. Även om man tycker någon annan är dum i huvudet (vilket man får tycka) så är det ett jävligt ocharmigt drag. Hursomhelst så stod vi på järntorget och min "huvudkompis" Marre hade gått sa jag att man bara borde tänka logiskt och köra ett rent spel och ett exempel på ett rätt tydligt röstfiskeri var när man anordnar en "Socialitisk festival för palestina" med tanke på att 99% av alla svenskar är palestinasympatisörer (även jag, men jag erkänner att jag inte är så insatt och egentligen inte borde tycka nånting) och att det är rätt löjligt att sno positiva poäng till sitt parti för att man stödjer något som alla stödjer. Det höll hon inte med om. Är inte detta på något sätt djupet av total brist på självinsikt? Hur kan man INTE tycka att det är lite shady?

Hursomhelst blev stämningen väldigt ansträngd (något jag inte brydde mig om för att jag inte fann henne+hennes kompis överdrivet sympatiska) och jag påminnde mig själv om hur det kommer sig att senaste gången jag diskuterade politik på ett kritiskt sätt och framförallt genom att ta ställning, var när jag gick i högstadiet. Ska jag ha lite självinsikt så måste jag även erkänna att jag var ganska oövertygande i min argumentation etc men jag skyller det på ölen. Hursomhelst, nu ska jag se true blood och kanske lägger mig tidigt idag, vem vet.

PS: För er som är intresserade av min poker så vann jag idag 115 BBs på 3/6 på 70 minuter. Helt sick var det. Katjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar