söndag 29 augusti 2010

Ekonomidebatten nummer två

Ikväll med Martin och sedermera trädgårn var mestadels kul. Andreas som frågade mig "Vem av dom vill du ha?" och sen plockade den jag gillade var väl lite väl osmakligt men jag bryr mig inte så värst mycket så det är nemas problemas. Nu dricker jag lite fläder och kollade på en skit;;;;;;

Samma dåligt insatta människa är ju Mikaela Valtersson för miljöpartiet som också säger rätt dumma saker. Jag minns hur Sokrates tyckte att staten skulle styras av filosofer och varje enskilt intresseområde skulle styras av det som de var extra bra på. Ekonomer skulle styra ekonomin osv osv. Jag tror att alla partier har en bra poäng att bidra med men det blir så jävla löjligt när miljöpartiet, vänsterpartiet eller piratpartiet försöker hävda sig i någon sorts debatt eftersom de uppenbarligen inte har någon som helst koll på rätt många stora frågor. Det måste dessa erkänna och jag tycker nästan det är okej att de är så fel i så många frågor eftersom rätt många av de större partierna ignorerar frågar som dessa partier fokuserar på. Det är t exhyfsat uppenbart att miljöfrågan är lite bortglömd av de större partierna och det bör påminnas om etc.

Frågan är vad vi bör göra åt saken. Det är ju inte särskilt realistiskt att försöka ha någon sorts koalitionsregering på 7 samarbetspartier etc men någon sorts lösning måste det finnas på problemet. Jag minns en debatt där de frågade folk hur de skulle minska antalet våldtäkter och jag har egentligen hyfsat vaga svar men tänkte på att ett svar i stil med "jag vet inte men om någon har ett bra förslag så kommer jag rösta för detta i ett riksdagsval" egentligen var ett rätt bra svar. Man kan omöjligt tänka på alla frågor men däremot finns det obegränsat bra möjligheter så det vore superawesome om varje intressegrupp försökte komma på idéer. Nåväl, två öl blev typ 6 öl och nu ska jag väl sova och hoppas att jag inte är bakfull imorgon. Tjo på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar