onsdag 16 juni 2010

Läsarnas önskemål ;)

Det är ett fåtal som läser här och vi är alltid intresserade av ditt pokerlir så fuskande kineser låter mycket underhållande. Shoot!

Så 20d-tricket funkade inte? Kanske skulle prova med ditt 1-dollarstrick istället, ha ha ;)
Nice rum ni verkar ha. Vegas går inte av för hackor... Fan va göttit ni lär ha det!
Berätta gärna om den fuskande kinesen? Drog han ut dig?

Får väl försöka göra mina läsare nöjda :).

Hade T2s på big blind och var en raise med flera gubbs i potten. Checksynade floppaden av Js29 rainbow och på turn kom 2s. Kinesen bettade ut och jag slängde fram en $100-sedel och sa raise varpå killen bakom såg förvirrad ut och synade och dealern tog chipsen och la dom i mitten. Jag sa att jag sa "RAISE" och att det vore väldigt korkat av mig att slänga in $100 när jag faktiskt hade $30 i chips (hade typ $45, dvs tillräckligt för en syn på $30 men inte på en höjning på $60) och platsen till vänster om mig var tom och den efter satt en gubbe och pratade med en annan gubbe. Så den enda som satt jämte var kinsen som var in i potten och HAN fick vara det avgörande vittnet, trots att han var den som var i potten. River kom typ 7s och jag bettade ut och fick en syn varav kinesen check/raisade mig och ska väl inte försöka göra herofolds men sjukt osannolikt att han inte hade runner-runnat färgen där.

Jag dricksade faktiskt typ $12!!!! Inte 1$!!

6 kommentarer:

  1. Vad i låg fusket då? Var det inte tillåtet med en sån där cech-raise på sista kortet?

    Jag har en kompis som följt alla tidigare bloggar du skrivet och stämt av med lite siter. Du skriver ju inte va du heter o så. Så vi luskade lite utifrån det du skrev o de du mötte på bordet. Typ värsta detektivarbetet. Fick träff på nicket Bestboni på den engleska siten Betfar.

    Är det så att Göran Heniz = Bestboni :)

    Vi kollar vidare lite, alltid kul så man kan adda dig på andra nätverk å se när du spelar. Jag lirar själv lowlimit, men lär mig mycket när man ser bättre spelare (som du tex).

    Vilket råd ger du till en amatör som ja? Ska man läsa böcker/vilka? Bluffa mkt?

    SvaraRadera
  2. cech-raise? Låter som nåt Chelseas målvakt är ensam om att kunna göra ;)

    SvaraRadera
  3. Fan, jag skrev en lång kommentar som inte verkar ha registrerats. Hursomhelst, fusket är att han mycket väl hörde mig men att han inte ville att jag skulle höja. Skulle han haft nötterna i det läget så skulle han låta mig höja för att sedan 3betta men eftersom syn vore bättre i det läget så sa han att han inte hörde.

    Jag vet inte varför man jag föredrar att vara anonym på alla sajter så väljer att inte outa mina nick.

    Spelar du alltså fixed limit shorthanded? Om du spelar hyfsat preflop, typ 30% vp$ip och 20% pfr (googla om du inte vet siffrorna) så handlar ju en stor del av din vinst om tableselection. Du behöver inte vara asbra så länge dom du möter ändå är sämre. Många gör misstaget att spela på väldigt tighta bord och emot halvvettiga spelare, det gör inte jag.

    SvaraRadera
  4. Antagligen för att du inte kan låtsas vara bra om folk kan kolla dina resultat på PTR.

    SvaraRadera
  5. Ja typ :P. Nää men mina senaste resultat är verkligen inget att skryta om heller men jag tror att resten av året kommer vara nya rutiner osv och framförallt mindre bord.

    SvaraRadera
  6. Varför ska du göra borden mindre? Eller menar du möjligen att du ska spela färre bord?

    SvaraRadera