måndag 28 juni 2010

Chicago-rapport

Hello people! Har sovit som en gris senaste dagarna i Chicago. I torsdags och fredags när jag kom hit har vi gjort saker men sov som tusan lördag+söndag och kanske ska dra och spela fotboll ikväll men lite osäker på om det blir av. Vore kul att hålla igång lite.

Hittade förresten en affär i min smak, Whole foods! De fokuserar på organisk/ekologisk (det bryr jag mig mindre om) och nyttig (mer intressant) och hade lite fräscha grejer som var en skön kontrast till all fet mat här. De hade ett gigantiskt salladsplockbord med massa roliga saker och tycker att några svenskar borde köra på det där. Det påminde alltså lite om Deli and coffee i gbg som jag gillar där man får välja köttsort, kolhydratsort (quinoa, bulgur, pasta, couscous etc) och sen välja grönsaker men där fanns det mycker mer val och framförallt hade många saker en liten trevlig twist. T ex så var det spenatblad i lätt sesamolja med nån krydda och fanns kyckling i nån skojig honung/sojasås osv. Lite roligare.

Hursomhelst, lär bli en lugn dag, jag har mer eller mindre sovit fram till halv sex och tänkte ta lite aktiva dagar imorgon och övermorgon och se Chicago. Var tydligen en sjysst båttur med "arkitektisk" inriktning som tydligen var intressant och lite andra grejer som verkade kul. Kommer bilder då, känns som halva grejen är ju att lägga upp dom i tid :P.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar