onsdag 23 juni 2010

Flyttar runt som idioter + Phantom of the opera

Venetian är jättefint egentligen men jag är inte sugen på att spela poker med och Patrik vill spelar 10/20 och de har oftast bara 5/10 där och om man vill gå ifrån 349$/natt till 119$/natt (eller 99$) så måste man ju spela 6 timmar per dag och då kände vi att det var dags att flytta. Harrah's som vi först bodde på ligger ju precis jämte och vi bar våra väskor dit (jag har en fet väska+tung laptopväska+mindre väska+stor kasse) i den overkliga hettan och när vi kom fram visade det sig att det var fullt!!! Lite smått irriterade tog vi en taxi till bellagio som egentligen också är fullt men de kollade Patriks players card och ska försöka fixa in oss ändå men det är inte helt säkert. Sitter i lobbyn medans puttefnask ska kolla med incheckningen. Gratis wifi i lobbyn!!

Phantom of the opera
Igår var vi på Phantom of the opera och den första vegas-showen. Blev iofs halvt scammade av tix4tonight (ger ca 50% på alla showbiljetter som går samma kväll) som frågade oss vilka platser vi ville ha och berättade att huvudsektionen var bäst för det var bara där man kunde se "the crystal candelier" osv. Jag har snålat lite halvt senaste dagarna men kände att det vore gött att ta de lite dyrare biljetterna så betalade 89$ istället för några man kunde fått för 69$ tror jag. Kom dit och vi fick sitta på fjärde raden på sidan, typ sämsta platserna som fanns. Men för mig är det OK, det var ju knappast som man satt bakom en stolpe (som jag såg några göra på Wembley i london när arsenal spelade). Ville egentligen ta lite bilder och skit men min mobilkamera är ju inte alltför haj i mörka rum och inte heller särskilt bra på längre avstånd. Showen var iaf nice och den där Andrew Lloyd Webber kan skriva fina melodier :). Ska försöka trycka in en Cirque de soleil-show snart, kanske redan ikväll om det går någon.

Blir en pokerfri dag nu och tänkte nog försöka plugga lite faktiskt och kanske få gjort lite skit jag behöver göra. Kanske går ut ikväll, vi får se lite vad humöret verkar vara på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar