torsdag 10 mars 2011

Min jävla dator

Köpte ju en HTPC (en dator som fungerar som mediacenter) till TVn för kanske ett halvår sen. Den har fungerat rätt bra fram tills nu när jag laddade ner och installerade två program och nuförtiden så fryser sig datorn stört ofta när jag kollar på TV så den låser sig liksom i 3-5 minuter. Så fruktansvärt jävla störande. Man tänker liksom, okej, nu har jag 30 minuter över, jag kollar på ett avsnitt family guy och tar det lugnt medans jag äter. Men så kan man inte det för datorn fryser sig och man får välja mellan att bara sitta och vänta i 5 minuter eller påbörja något annat.

Normalt sett formaterar jag bara om skiten men just denna dator har varit så jävla mäckigt med betadrivrutiner till tv-kortet, ljudkortsinställningar och midi-drivrutiner för synten och guitarrigen då det tog ett jävla mäck men får nog bara bita i det sura äpplet och installera om skiten på nytt. Får ta det när man har lite mer tid i helgen, orkar inte göra det nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar