söndag 13 februari 2011

Phew, kanske kan andas ut

Går igenom 20 gamla tentafrågor nu och det känns lite mer hoppfullt nu efter att ha läst en del. Vet nog vart jag ska börja iaf på alla, innan kände jag mest panik. Ett mer effektivt sätt att plugga hade nog varit att läsa lite snabbare och typ fokusera på att memorera system istället för att ge allt lika mycket fokus men jag vill lära mig långsiktigt.

Har ju 3 fulla dagars pluggtid kvar tills tentan så kanske drog i med för stora växlar att typ avsäga mig fritid på både fredag och lördag men ändå skönt att man kommit någonstans även om det varit mycket dötid också.

Inför nästa tenta kommer allt vara mycket bättre. Jag gillar förresten att successivt försöka öka gränserna lite granna för att bli bättre över tid. Nu gjorde jag det litegranna och ska fortsätta så jag lär mig hålla fokuserad läsning i halvsega texter i längre perioder och på ett helt annat ämne så funderar jag på att börja springa och köpa en pulsklocka och typ försöka hålla 80 i puls i 45 minuter eller whatever så jag alltid tar ut mig lite mer än vad jag annars gör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar