torsdag 24 februari 2011

Gurun

Spelade in lite shizzle på datorn och jag tror det var första gången jag liksom spelade in 2 delar på en och samma låt. Intro+första vers. Hahaha. Hursomhelst så är det ju 100 ggr lättare att spela in när man faktiskt är väldigt säker på hur man ska spela. Det låter självklart men tycker det är väldigt svårt att bestämma sig hur man ska "klippa och klistra" när man kommer på några bra grejer. Sen beror det ju också på vad för sorts musik man skriver, viss shit är ju mer raka puckar.

Hursomhelst idag så spelade jag ut liksom grundackord i versen som en riktlinjegrej och när jag visste exakt hur många takter varje del skulle vara så var det mycket lättare att plinka lite. I den låten jag tänker på kan man ju dra ut lite extra om man vill, det handlar inte om att spela ur takt såklart :D.

Nåväl, kul att komma igång. Jag får nog plugga lite inför min grej imorgon men sen ska det bli så himla superskönt med helg. Ska dra upp lite nya möbler och så ska jag borra upp några kryddhållare och sen sortera lite shizzle och sen såga lite så kylskåpet sitter 100% på plats. Detta utan att känna att jag måste läsa på skit tills dagen efter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar