måndag 6 december 2010

Tingsrätten update

Nu är mitt pengalåningsärande kanske nära sitt slut. Fick en kallelse till muntlig förberedande i mitten av februari och ska kolla om det går att flytta till slutet av februari. Tror ärendet gick ifrån kronofogden i april och tingsrätten i juni och har svarat så snabbt som möjligt på allt, gud va sega dom är.

Men hursomhelst så är jag rätt bekväm med tanken nu jämfört med tidigare då jag tyckte det kändes jättejobbigt. Nu tycker jag det känns nästan lite kul, jag ser mig själv i någon hollywood-film med en skarp advokat och bara dissekerar argumenten till döds. Nu kanske det inte blir en vinst men man hoppas ju iaf att rätt ska bli rätt, jag ser ju pengarna nu som förlorade så vi hoppas att de "upphittas" igen. Kanske får en negativ känsla igen när det börjar närma sig februari men nu känns det rätt gött.

Är fortfarande väldigt frågandes till vad som har hänt och varför en sån vändning skedde, jag fattar faktiskt ingenting men jag har förlikat mig med tanken om att så är fallet. Jag kan verkligen inte förstå.

Nåväl, nu funderar jag på om jag orkar med att gymma innan tvättiden mellan 14-17. Hmmm, ja det orkar jag nog.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar