måndag 20 december 2010

Julklappspanik

Sprang runt idag som en förvirrad mongoloid och försökte hitta julklappar åt min familj. Det gick sådär. Problemet var dock tanken att jag skulle spontant hitta julklappar som var bra och överraskande istället för att bara plocka saker ifrån deras önskelista. Hittade nämligen bara en grej spontant och jag märkte att jag ändå letade efter saker som jag själv skulle vilja ha.

T ex gick jag in på matlagningsaffärer rätt mycket och ville köpa lite snitsiga verktyg och stekpannor och grejer men det är ju vad JAG önskar mig och inte min familj. Min bror är förresten klurig. Vi får aldrig sådär svindyra presenter men ändå består 80% av hans önskelistor av typ tv-apparater och sån skit, snittpriset är iaf 3000-4000 kr på det han önskar sig. Fast det är ju också förståeligt eftersom man själv antagligen köper allt som är under 1500 kr direkt själv om man har råd. Så tänker ju iaf jag. Eller det beror ju på ens ekonomi men iaf om det är något som man VERKLIGEN vill ha. Önskar mig t ex lite finare vinglas och det går ju på under 1500 kr men det känns inte livsnödvändigt direkt när man ändå har fullt fungerande vinglas som det är. Eller en bialetti-stekpanna. Fast det hade jag iofs redan köpt om det inte vore så att jag köpt lägenhet och köpt saker där.

Nåväl, så nu lutar det åt att jag går direkt på deras önskelista. Fast kanske har en idé till mamma. Hon gillar väldigt mycket när jag spelar och sjunger (hon är typ den enda i världen :)) och funderar på att spela in några enkla låtar till henne. Bara några gitarr+sång-covers skulle det isåfall vara. Det har jag tänkt göra ett tag.

Nej, nu ska jag träna, ska ta och bli lite aktiv nu efter en sjukt slö vecka. Ska boka lite konditionspass imorgon och under veckan så det där blir av också. Puss på er.

1 kommentar:

  1. du visar ju aldrig något när du sjunger så det är lite svårt att gilla. wää!

    SvaraRadera