måndag 20 december 2010

Nervööös!!

Gud va nervös jag  var. Jag ska ju söka in till lite internationella skolor nu och har som sagt inga megabetyg som tar mig in på alla skolor men som jag nämnde nån gång så bryr dom sig om intervju, personliga brev och referenser och sånt. Jag tänkte på det där med referenser och visste först inte vart jag skulle vända mig. Sen mindes jag ett rätt udda möte jag hade med min lärare/rektor. Jag förstår inte riktigt vad poängen var men jag minns att vi satt i anatomi-salen och jag minns att han sa något i stil med att jag hade andra förutsättningar än alla andra i klassen, alltså, i positiv bemärkelse :). Antar det beror på hade jag hade rätt spridda intressen mer än något annat, hursomhelst så tänkte jag ringa honom.

Men vad skulle jag säga? "Hej Gunnar, kan du inte skriva ett positivt brev om mig som kompenserar för mina halvtaskiga betyg?". Hursomhelst så ringde jag nyss och blev så sjukt nervös men det skulle kunna gå och ordna ändå. Men jag minns inte sista när jag var så orolig för någonting. Kanske helt omotiverat. Nåväl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar