måndag 27 december 2010

Sad face :(

Idag var jag och morsan på ikea för att köpa sista skiten på köket. Det var banne mig dyrt, 2700 kr till gick det på och jag har än så länge inte ens köpt dörrarna. Sen gick vi på italiensk resturang för att äta något lätt men på förstasidan fanns ett menyförslag med 3 rätter som lät så god att jag var tvungen att slå till. Pilgrimsmusslor med pata negra-skinka, karljohansvampkräm och balsamicoreduktion och till varmrätten var det porcinilindade vildsvinsytterfilé med vinkokt päron och sötpotatispuré. Goa grejer. Är lite rädd för musslor och äter oftast inte svamp men allt var rätt gott. Fick ner en pilgrimsmussla vilket smakade lite speciellt och en del fisk men det gick iaf ner och jag var glad att jag testade.

Sad face-delen
Sad face kommer ifrån att jag blev 5e reserv på den enda utbildningen jag ville ha. Det är rätt sjukt irriterande erftersom jag var 1p ifrån att få 0.1 högre på högskoleprovet och den delen jag sabbade mest (diagram) fick jag nyligen en jävla massa bättre om jag jobbar utan klanterier (jämfört med t ex övriga-delar där jag ändå får typ +/-2 poäng på varje del).

Har ett litet dilemma nu, kom in på en sjukt intressant kurs med 1 år grundkurs i psykologi men är egentligen rätt trött på att plugga "låtsaskurser" och är lite osäker hur jag ska göra med den platsen. Jag tror jag kommer tacka nej, öva på högskoleprovet och kanske resa lite och fokusera på att försöka komma in/leta på skolor i ett halvår. Den 2a april är nästa högskoleprov (jag har inte gjort det på 1,5 år nu tror jag) och det är datumet jag siktar in mig på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar