tisdag 8 maj 2012

Sur lärare och lite sånt

Hej!

Mycket jobb nu. En uppgift är riktigt idiotisk. Fruktansvärt idiotisk faktiskt. En annan är mer intressant, det är den i construction. Vet inte om jag har skrivit om det men vi ska göra något som har maxmåtten 2x2x2m. Alla ska göra ett förslag och sen ska vi välja det "bästa" och sen bygga det. Alla vet väl hur långt 2m är men när man  läser det så känns det som en rätt liten box men sen inser man att det är rätt mycket större än man först tror. Det blir en jäkla massa material osv. Det blir iaf rätt kul tillslut. Här har ni bilder på vårat projekt. Måste stanna uppe en del längre så jag orkar inte skriva om idéen just nu men jag kanske lägger upp lite sketcher och sånt. Jag vill gärna ha ltie sketcher som jag gör nu för att kunna jämföra sen hur det blir. Grejen är att jag är rätt dålig på att sketcha det mesta, man behöver inte bli bra heller men det finns ju en hel del tekniker och sånt som är intressant. T ex ska kroki vara bra för att symbolisera känslor med linjer och under kort tid. Man ska genom några få snabba penseldrag visa om en människa sitter, står, är ledsen, glad etc etc. Det kanske vi tar oss tid med sen.



Mina vattenmålningar jag gjorde igår var dock ovanligt dåliga, även för att vara mig. Grejen med att tänka snabbt och lätt funkar ju rätt bra med blyerts i miniformat men när man ska göra en slarvig akvarell så blir det ju fullkomlig katastrof. Jag lägger upp den också för att skämmas. Hehe. Men man måste inte vara bra på allt från scratch, in fact, det mest lärorika är ju när man lär sig något man inte har fallenhet för. Det var ju därför jag valde att gå kursen i retorik. Nåväl, nu är vi sidetrackade.

Jag skulle berätta om vår arga lärare idag men jag tar adet imorgon istället. Här har ni pics.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar