tisdag 15 maj 2012

Guatemala, dåliga barer och sånt


Igår! Ja då var det dags för nån fest i Retiro, vad jag tror är den största parken i Madrid. Jag har faktiskt aldrig varit inne där tidigare det var fint. Vad jag hört därifrån är att det tydligen är lite av en sports för par att ha sex offentligt där, därför ska man undvika stället vid nattetid om man inte tycker fortplantningsprocessen är så helig att man gärna bevittnar andra utföra den. Nåväl, kom precis fram och där var ett stort gäng. Jag hade gjort en liten romesco-sås samt skar ut fänkålsstänger för jag trodde vi skulle ha picknick men det visade sig inte riktigt vara fallet. Det var dock uppskattat, jag fick bra betyg!

Det var lite kul, det var mer parkhäng än en fest (kanske fanns nån klubb i närheten?) men polisen var inte så superförtjust att folk hängde där. De åkte fram o tillbaka och försökte köra bort folk men jag kan tänka mig att det var lite som att försöka vara en fårahede, folk springer väl bara runt om man inte jobbar rätt. Så vad de gjorde var iaf att de satte på sprinklarna, det var superunderhållande :D. Som tur var så stod vi vid vägen och höll oss torra.

Sen så mötte vi några italienska bekanta som hade spelat in film hos lill och som vi träffat lite tidigare och där var en grupp med guatemaletiska tjejer också som var trevliga. Dock trodde jag ena tjejen var tysk först pga min dåliga spanska. Nåväl, vi gick iaf jättemycket och på massa olika barer på malasaña men först baren vi gick till var HELT folktom. Det är ju ingen fara om det är chill men det var mer eller mindre ett stort dansgolv utan sittplatser och de hade alldeles för upptempo-musik för lokalen osv. Det var rätt fail, dock började folk dansa mest pga den prikära situationen. Sen gick vi vidare men klockan var typ runt 3-4 nånting då och det mest höll på att stänga. Så vi gick till en liten lekplats där vi hängde och hade det trevligt. Det är skumt, varje gång det är utekväll så går UTESLUTANDE kineser runt och säljer öl till folk på gatan. Lite osäker på varför, men är ni här så märker ni denna regel helt utan undantag och det var 2-3 st av dessa som bara följde efter oss som hökar och kom frågade oss var 30e minut om vi ville ha öl. Det är helgdag idag, därför var folk ute men jag tog det ganska lugnt och fick lite ångest runt 4-5 nånting och de andra kände också lite för att sova så det blev hemgång runt då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar