lördag 12 maj 2012

Ny lägenhet! The architecture boooooooizzz

Hej!

Sjukt skönt med helg, varit en lång vecka. Sovit lite men tycker inte det har märkts supermycket, eller ahh, samtidigt har jag försovit mig varje dag en stund förutom idag, hehe. Jag har förresten hittat lägenhet inför nästa år i Spanien! Det blir inget boende i madrid, dessa bussar är sjukt mycket mer obekväma än svenska, därför letade jag, Borja och Mathias efter lägenheter och vi hittade en och har nu skrivit kontrakt. Det blir väldigt nära där jag bor just nu. De andra är lite mer ekonomiska så jag får ta största rummet och betala lite mer, finns en fungerande AC-där vilket är nice, ser redan framemot att bygga upp ett sjysst workspace, större skrivbord och bättre stol. Sitter sjukt oergonomiskt nu eftersom stolen är för hög och bred för att passa under så det är riktigt. Eller det är inte stolen som är för hög, det är skrivbordet som är för lågt. Jag tänker mig nog ett större skrivbord och sen kanske bygga till lite sidoskivor eller nåt. Blir nog inte supersnyggt men vill mest ha det praktiskt. Men men.

Det ska iaf bli riktigt kul att bo där, få lite mer plats och bo med vänner även om mina nuvarande roomies är trevliga också. Kul att kunna plugga tillsammans och lätt fråga om hjälp, också gött att Mathias är en arbetare och lär bli allt mindre försovningar, han har lovat att hetsa upp mig på morgonen. Jag är lite orolig bara för hur mycket musik som Mathias spelar, han lyssnar nämligen på riktigt vidrig musik och har nyligen köpt ett stereosystem, jag förstår faktiskt inte varför inte trådlösa kvalitetshörlurar inte finns hos varje person, framförallt hos de som bor tillsammans med andra. Nåväl, jag har mina egna och även om jag inte vill lyssna på musik så har jag ibland bara på vattenvågor för att stänga ute annat ljud om jag vill koncentera mig, det ska nog gå bra.

Hoppas för övrigt internet funkar bra, detta internet här är ju så fruktansvärt hoppigt, ibland fungerar det  bra, ibland inte. Den repeatern jag köpte är rätt nice men ibland har jag full signal men så är internet nere ändå, inte alls kul. Funderar på att investera i homeplug, nätverk via elnätet men vi får se hur stabilt det blir på andra lägenheten helt enkelt. Ingen idé att köpa något nu.

Bilder;
Ett av de andras rum. Stället har personlighet.


Övre toaletten har jag för mig.

Vardagsrummet och dess inredning. Liten minibalkong har vi här, tror vi har en i köket också.

Mathias och jag i mitt nya rum!

Lite märklig hyllplacering. (Mitt rum)

Också mitt rum, sjysst med AC och jag tror det var en 120 säng som kommer stanna. Finns också bra persienner och också ett galler så bör kunna stänga ute ljus om jag vill. Kanske låter som en bagatell men det är svårt att stänga ute allt ljus på dagstid om jag vill kolla på min projektor. Värt värt värt.

Diskmaskin är efterlängtat som tusan. Kul att få testa en bänkskiva av granit, velat köpa det till lägenheten i gbg men först och främst så är det ju dyrt men sen också kanske sten inte passar så bra. Nu får vi testa!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar