söndag 6 maj 2012

Ny mobil! Xperia Sola


Hej! Avslappnad helg, inget viktigt att rapportera. Jag beställde en ny mobil idag! Var LIIITE sugen på att dra till på en xperia S som fått väldigt väldigt bra recensioner men såg den i affären och tyckte den var lite väl stor ärligt talat även om det säkert funkar då väl den är rätt tunn. Såg att det fanns Xperia P och Xperia U som är liknande fast lite mindre, de såg rätt goa ut men den mindre av dessa hade inget minneskortsuttag (man får då endast 4 gb!!!) och den andra kostade i princip lika mycket som en Xperia S men med sämre specs. 4" skärm är nog rätt optimalt iaf så där satt den bra.

Så funderade jag på att jag nog vill ha 4g LTE sen plus att jag kände att den där genomskinliga plastsnibben som finns på de övriga så rätt ful ut IRL så då kändes Xperia Sola som ett solklart köp. 2599 kr, feta 8 gb redan inbyggt OCH plats för minneskort, full HD-kamera som verkar rätt fantastisk, 3,7". Problemet med stora skärmar förresten är ju inte kanske storleken alltid (även om det kan bli jobbigt att skriva) utan det har mer med batteritiden att göra. Oftast funkar min nuvarande mobil en hel dag men om man t ex vill använda den som wifi hotspot på bussen eller köra vissa krävande apps så kan det dras ner fruktansvärt snabbt.

Det som är tråkigt är att jag måste vänta tills slutet av månaden. Denna mobil kostade nämligen 300 kr mer här i spanien och känns också skönt att ha en svensk garanti av flera skäl. Pappa kommer nämligen hit då, det blir dubbelt roligt!

Här är förresten en video om Xperia Sola, det finns lite nya coola tekniker även om det inte är så viktigt för mig.. T ex så verkar de satsa en del på att kunna betala via mobilen i stil med så som man aktiverar busskortet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar