söndag 27 maj 2012

Macrobotellón, Shoko, vattenspridare och annat

Drinkar i skolan och ett abrupt avslut
Hej! Efter fysiktentan och två-tre helger av konstant jobb tyckte de flesta att vi förtjänade att gå ut. Skolan arrangerade en fest mellan två byggnader, lite osäker på vad man skulle vänta sig men det var rätt trevligt ändå. Macrobotellón som en skrev, botellón som är mest att sitta utomhus och dricka sprit, förfest style. Samma sak som skedde förra parkhänget skedde idag, de skingrade massorna genom att sätta på vattenspridarna så alla, denna gång även jag, blev blöta. Finns en tjej som är rätt galen som hänger på dessa typer av barhäng som jag försökte undvika, det där är en rätt kul grej. Sen också med tanke på att hon har vänner som jag inte vill undvika. Nåväl.

Sen drog vi in till Madrid iaf med några ungerska tjejer som fyllde år. Hade varit ute med dom en annan gång men även om de var rätt trevliga så blev jag den gångn så irriterad över ena tjejen som gjorde en så sjukt oskön grej. Hon sa till en annan kompis typ "kom så hittar vi några killar som köper oss dricka": Så gick hon fram till en äldre större herre och sa direkt "kan jag få en drink?" sen tog hon det och gick direkt därifrån utan att säga något mer. Nåväl, hon var lite mer trevlig än jag först trodde och vi satt och pratade hela vägen in. En snubbe jag vet är lite sugen på att hyra en lägenhet i budapest i sommar (jag hakar eventuellt på) och pratade lite om det där.


Atletico Bilbao spelade förresten denna dag emot barcelona i finalen i spanska cupen. Fick tydligen storstryk med typ 0-5 eller så vilket kanske tog bort möjligheten att driva med dom.
Sen gick vi emot puerta del toledo där det skulle finnas en bar/disco som hete Shoko. Det skulle vara gratis innan 1 så jag tänkte att man kunde gå in o checka läget lite kort. Såna ställen ger mig ofta en känsla av göttighet eller så känner jag mig inte så party, det blir alltid antingen eller. Pratade med några andra som jag ville  hänga med och så såg jag på klockan att metron snart (den stänger 1:30-2) stängde så jag drog därifrån rätt snabbt ändå och drog mig emot Sol. På metron stod jag precis jämte ett gäng som pratade svenska. Att söka sig till svenskar utomlands när det finns för många känns ofta inte så lockande men eftersom de var de första jag sett här mer eller mindre så började vi prata. De var radiopratare ifrån linköping och det slutade med att de hängde på vart jag var påväg. Kände mig lite orolig, som jag alltid gör i såna lägen, att jag skulle leda dom till ett ställe som skulle suga. Ni vet, som om man säger till någon att man vill se en film och så blir man på ett sätt ansvarig för filmens kvalité. Då frågade jag mig fram till Plaza ildefonso och efter en längre promenad kom vi fram. De kinesiska ölförsäljarna visade sig vara en tillgång och där satt vi ett tag tills vi hittade Marines och hennes kompisar och gick till El Barco som var ett gött ställe. Väl där hade vi mest väldigt trevligt och det var en riktigt trevlig kväll faktiskt bara. The end.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar