tisdag 29 maj 2012

Menu al semana

Hej!
Riktigt mycket att göra nu, det gör att vi hittar massa onödiga saker att göra. Nejdå, oftast jobbar vi ganska bra men jag tänkte att jag ska börja skriva en vecko/dagsmeny för några skäl, det främst för att jag ska minimera mitt användande av kylen och skafferi då jag ju som sagt har det minsta köket jag sett i hela mitt liv. Tyvärr kommer jag nog även få hushålla en del med platsen på min nya lägenhet, köket är såklart större men inte överväldigande mycket så.

Andra skäl varför denna idé är så bra!

  1. Sätter en ännu tydligare ätstandard med jämna tider! (Nu fattas bara att bemästra sömnen)
  2. Hjälper nog lite med variationen på måltider.
  3. Hjälper i shoppinglistor
  4. Kanske lite halvlöjligt men tycker det känns lite mer exklusivt och kul!
Såhär ser första dagarna ut denna vecka;


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar