torsdag 17 maj 2012

Köpa mark!?

150 papp vid bollebygd. Obyggt.

Hej folket! Hur är läget?
Mig är det bra. Pratade precis med min kompis Joel som köpt en sommarstuga. Det gick inte på särskilt mycket och det är oerhört billigt att ha i drift. Jag är jäkligt sugen på tanken själv faktiskt! LIte osäker på hur det går med att hyra ut osv men nu när det var typ gratis i drift så blir jag själv väldigt väldigt sugen på att skaffa något. Det handlar om att äga land, haha men framförallt att ha lite att bygga på. Jag vill nämligen bygga en massa grejer. Joel har tydligen 10 000 kvm vilket är fullkomligt gigantiskt, jag tror jag skulle klara mig med mycket mindre än så.

Jag tänker mig kanske att man bygger någon superenkel byggnad som förvaring, hyr ut denna under ej-sommartid och går så vis plus tillräckligt för att betala den låga räntan, vilket är i princip vad kostnaden blir. Sen har man den på sommaren och göttar runt. Jag tänkte nämligen på det, efter mitt nästa dataköp vilket antagligen sker senare i år så kommer jag inte behöva använda några större summor pengar förutom för att resa. Så om jag t ex tjänar mellan 50-100k per år så bör jag kunna spara undan en hel del och ändå kunna resa en del under lov o liknande. Intressant alternativ iaf. Jag tänker att det vore en bra övning för arkitekturstudierna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar