söndag 3 april 2011

Blää! Pokern går kass

Gud va pokern går dåligt nu asså. Spelar mycket lägre nu så det är inte alls så himla stora summor det handlar om men det går verkligen inte att vinna. Det går liksom dåligt när man förlorar 15 dagar av 20 men när man typ aldrig kan vinna en enda dag så är det illa. Gått igenom lite spel och jag spelar också mycket sämre än vad jag normalt gör men spelar man bättre än vad motståndet gör OCH man är noggrann med att inte spela med bra till okej spelare så bör det liksom ändå finnas vissa ljusglimtar.

Iofs så spelar jag sjukt mycket mindre nu och mars var rekordlite spel och spelar man 1/5 så mycket så hinner skickligheten inte jämna ut sig lika snabbt men ändå!

3 kommentarer:

  1. Hej hopp! Bara bita ihop, du vet att variansen är på din sida i långa loppet. Två frågor:
    A) Kör du FL alltjämnt?
    B) Lägre limit skriver du. Vilken limit kör du FL på nuförtiden?

    Hoppas det vänder för dig! Kör hårt!

    SvaraRadera
  2. Tja. Turbosvaret kommer :)

    A) Nää jag har kört lite PLO i omgångar och sen kör jag också mixed games ibland men också fixed omaha hi/lo. Nu har jag dock bestämt mig för att hålla mig till fl 6max tills jag löser alltime-low-bankrullen eftersom de övriga är jag sämre på samt att det innebär också en jäkla varians. Är t ex 16 inköp under mitt all in EV på PLO på jag tror det var 4000 händer över mars+april.

    B) Gick precis ner till 2/4 och 3/6!! Riktigt tungt för självförtroendet men måste komma på fötter igen.

    SvaraRadera
  3. Du kommer på fötter! Det vänder! Ge inte upp, kör hårt och fortsätta blogga. Bra mix av allt, högt och lågt. GL!

    SvaraRadera