lördag 16 april 2011

Hiphop wtf?



Av nån anledning kom Längesedan med Petter på och den var rätt fin tyckte jag ändå. Kollade på Lasse Berghagen som gjorde en version av den på "Så mycket bättre" och sen såg jag på youtube en länk till att låten har gjorts av Journey med samma text tidigare. Funderar på hur många av petters låtar som faktiskt är hans egna och inte bara covers. Om man inte rappar på nåt speciellt varierat sätt (som de flesta bra gör) utan bara översätter och lägger till lite emo-rap så är det fan inte ens egna låt.

OBS: Sampla är helt okej eftersom det inte är en jävla låt utan bara en del.

PS: Igår försökte jag komma på en låt btw. Satt och spelade en grej och tänkte att jag skulle liksom tänka hur jag ville fortsätta på en viss del jag spelade och ta ut det jag tänkte. Tog ut en sak och sjöng till. Sen märkte jag att det lät rätt bekant. Och sen kom jag på vilken låt det var. Tror samma sak hände två gånger. Förstår verkligen hur det kommer sig att håkan plagierar så mycket, han gör nog bara samma sak fast inser inte att han inte fått idén utan att han har hört den förut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar