torsdag 28 april 2011

Ytterligare en fördel att


Pratade om att anteckna på papper jämfört med på dator på föreläsningarna på fejjan och kom på en rätt go fördel till med datorer. Sitter och går igenom gamla tentafrågor och så är det typ "Vad finns det för likheter och skillnader mellan John Locke och Thomas Hobbes respektive teori om samhällsfördraget?". Så går jag in på google docs, söker på "samhällsfördraget" och BOOM! Där visas föreläsningen där de går igenom det. Såba!

En annan fördel att vara digitaliserad är för övrigt som sagt att man har bättre koll på vad saker och ting är. Nu t ex så är det ett dokument vi fick i samband med en föreläsning och jag hittar verkligen inte vart det ligger. Eller yes! Nu gjorde jag visst det. Men göttigare.

Hoppas och tror förresten att jag kommer börja vinna i poker nu och gör jag det så kommer jag köpa en go e-bokläsare innan nästa termin. Vill helst ha en med färg men verkar ligga långt borta kanske och de är ju faktiskt inte sådär superdyra i sig.

PS: För er som inte vet är denna teknik alltså INTE en dataskärm a la LCD utan e-ink som är behagligt att läsa på och bara drar batterier när den byter sida (ska ta typ 4000 sidbytningar innan en laddning är slut). 1500 pix kostar den mest populära.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar