torsdag 21 april 2011

Bokuppläsning!?

Gillar verkligen ljudboksformatet. Det är så mycket bekvämare då man kan "läsa" böcker i helt andra lägen än annars. Jag gör det främst då när jag gör saker som inte kräver mycket tankeverksamhet. I mitt fall är det främst städning, diverse promenader och när jag handlar. Bussresor osv är gött också men det gör jag inte just nu.

Hursomhelst så har jag funderat ett tag på att själv spela in en liten bit ur en bok. Inte för att folk vill höra min röst, nästan motsatta men för att jag tror det har varit logopediskt lärorikt för mig. Tala långsamt, harmoniskt och tydligt osv. Började läsa lite högt ur den boken jag läser nu om politisk teori och funderar om jag ska spela in ett kapitel så kan jag läsa om det kapitlet när jag handlar som en repetition. Jag antar att inga andra vill ha den men jag kanske blir förvånad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar