måndag 11 april 2011

Årsmöte i föreningen

Kl 19 vid järntorget är det årsmöte i bostadsrättsföreningen. Skulle vara representabel och sa att jag skulle gå så får se till att göra det trots att jag tror jag är mer eller mindre ointresserad av mestadels vad mötet kommer hamna om. De håller nämligen på att försöka fixa så alla som vill får balkonger. Det låter ju superintressant men självklart kostar det och enligt en bedömning skulle det kosta 150-200 000 kr och även om det säkerligen skulle öka värdet på lägenheten med minst lika mycket så spelar det ju bara roll i princip när man säljer den. Ett lån ifrån banken är inte nödvändigtvis säkert heller och ROT-avdraget gäller tydligen bara allt INUTI sin fastighet såsom reparationer etc så får ingen hjälp där heller.

Dock så spelar det ju ingen roll för mig om andra bygger det. Eller det vore väl, ur en extremt egoistisk synvinkel, lite töntigt att vara en av de lägenheter som är för snål för att bygga en balkong men så ego är inte jag. Däremot läste jag att de skulle plocka högst 50 000 kr av föreningens ekonomi till att göra något sorts förslag/offert/design och det där är jag väl högst tveksam till. Aja, vi får helt enkelt palla oss dit snart.

Ska försöka plugga riktigt mycket denna veckan, mycket mer intressant ämne så det lär gå mycket mer smärtfritt än tidigare när det gällde svensk författningspolitik. Är egentligen rätt pokersugen också (jag har faktiskt vunnit 5-6 dagar irad nu även om det varit väldigt små summor vilket det ju blir på 2/4 och 3/6) men får se hur mycket jag orkar. Det ena behöver nödvändigtvis inte utesluta det andra, får se hur mycket slapptid jag behöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar