måndag 18 april 2011

Killen med K

Efter seminariet gick jag till kontoret och vann 330$, på tiden! Spelade rätt stabilt asså. Kändes bra. Kom precis hem nu och ska laga lite go tortellini, kanske götta nån film och sen ska jag träna. Är "ledig" nu i två veckor frams tills tentan den 29e men ska plugga VARJE dag och försöka känna att jag har koll flera dagar innan tentan och bara öka på så man också kan svara på random frågor rätt bra.

Är ju lite så med tentorna som varit nu senaste att man för ovanlighetens skull använder rätt otydliga och flummiga begrepp. Pratar man om demokratimodeller efter att ha läst en bok om demokrati på 300 sidor med lite olika modeller så vet man antagligen vad de pratar om om de ger ett exempel men man kan tolka det på flera sätt. Likadant tycker jag att jag har koll på vad John Rawls filosofi när jag går igenom papprena men om någon frågar typ "Gå igenom lite vad John Rawls tycker om människans natur" så kan man lätt få en liten brainfreeze och kanske göra en namnförväxling trots att man egentligen vet vad han tycker och man också vet exakt den tankegång med den man förväxlar med också. Men pluggar man tillräckligt noga så gör man ju inga såna missar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar