lördag 30 april 2011

Sämsthet, hot wings och 5.5

Var väl hyfsat sen till brännbolls-tentaölen. Kom typ kl 17 då den började 15. Gött liksom. Hursomhelst så drog jag sen till nån i klassen som bodde vid rockbaren som bodde i några andra tjejers lägenhet. Jag är nästan helt säker på att jag har varit där innan. Det var exakt samma lokal. Hursomhelst, folk var rätt trista där ärligt talat men det var inte bara jag som tyckte det utan vi gick vidare till rockbaren.

Jag säger oftast inte det här (senast var nog typ 2 år sen) men det var en sjukt het babe som spanade in mig som dock följdes runt av en kille hela kvällen. Det var riktigt lame.

Väl där så hängde vi lite i klassen. Det är en tjej som är lite småkul att gnabbas med (gnabbas är för övrigt ett äckligt ord) och det kom en diskussion om hur bra folk ser ut. Jag har verkligen ingen aning om hur det där slutade men jag poängterade vikten av att isf säga till en oberoende part vad man tyckte om den andras snygghet och att jag kommer vara ärligt och jag sa 5.5 av 10. Hon sa att jag var 7 av 10 och det blev massive awkwardness. Jag förstår dock att hon gav mig högre då det är naturligt men jag vägrar egentligen att göra så då jag tycker det är löjligt. Kanske tänkte hon att hennes uppgradering av 7 av 10 betyder att mitt 5,5 av 10 egentligen betydde typ 3,5 av 10 ifrån mig men jag vet inte. Haha, det får bli vad det blir.

Hursomhelst, jag tyckte det var lite utdraget i slutet och vi pratade om en annan klasskamrats sociala inkompetens men jag menade på att något sådant faktiskt inte härstammar ifrån ondhet utan utifrån brist på erfarenhet men jag vet inte om det spelade någon roll. För mig spelar det formellt rätt stor roll. Om man nu tänker åsidosätta någon för dess beteende borde iaf denne veta om vad för sorts beteende denne blir straffad för. Att inte poängtera vad som gick fel är fruktansvärt fel och bör verkligen inte uppmuntras. Samtidigt är det högst förståeligt. Jag tror alla sorters människor väljer att undvika att direkt straffa någon eftersom alla människor känner att de är inte deras roll att bestraffa någon. Detta är för övrigt fruktansvärt problematiskt, förstår inte den som gör fel vad exakt han gör fel kan man inte räkna med att förändra något. Det är för övrigt sant att det som man gör som är fel, fortsätter man generellt att göra fel så länge man tror det är rätt. Detta är förresten högst påtagligt hos t ex fiskar på poker. Det spelar liksom ingen roll hur många tusentals timmar de spelar och hur många hundratusentals dollar de förlorar. De fortsätter på samma spår, antagligen för att de inte ser vad de specifik gör som är fel.

Just det ja. En viktig poäng i den där snygghetsdebatten var att någon sa nåt experiment där en klass eller whatever skulle betygsätta sin egna snygghet och att ingen gav sig själva under 4 poäng. Folk är alltså delusional när det gäller deras egen snygghet. Mycket möjligt innefattar det även mig själv.

Aja, så är det. Till det roliga! Blev så sugen på en liten go hotwings och tänkte att jag ändå kunde ta en vid kungsports. Promerande och käkade på denna goda och såg kungsports McDonalds och funderade nästan på att ta en sympati-hotwings då de är så sköna där. Där stod en av de som jobbade och rökte och jag gick lätt förbi och hon sa att jag var otrogen! Jag förklarade att jag inte borde äta för mycket och hon sa att hon inte tyckte jag var fet och lite annat. Det var ett trevligt samtal, hon är för övrigt också rätt snygg. Aja, nu ska jag sova. Peace out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar