lördag 1 maj 2010

Valborg

Igår var det mestadels nice. Mötte upp folket hos ferbie och spelade guitarhero. Jag tror förresten jag hittat en guitarhero-teknik som INTE ger blåsor nu förresten! Yeay! Det kom förresten upp en diskussion och jag vet ärligt talat inte om de gillar att jag och mikael eller andra diskuterar eller inte, det är aldrig jag som tar upp diskussionen längre (som det kanske ibland var innan) och jag är helt fine med att inte diskutera varför jag tycker fotboll är en hårdare sport än hockey. 

(Om diskussionen om man vill läsa)
Igår så hängde mikael upp sig på att i en kommentarstråd om bygget av moskéer på facebook så skrev jag något sånt här; "jag är ingen smygnazist, jag vill bara börja med att säga det. Jag tycker det är fel att ha en åsikt att man inte ska tillåta moskéer men jag tycker det är okej att ha åsikten att man inte ska bygga några som helst religiösa byggnader (detta inkluderar kyrkor)". Mikael sa då att "ingen pratade om nazism, de pratade om rasism!". Jag sa då ungefär att han var ointelligent eftersom han tyckte att han "satte dig mig" medans han inte ens förstår varför jag sa "jag är ingen smygnazist". Jag kanske är/var otydlig men jag tycker iaf det extremt klart att min mening endast var till för att säga typ: "Jag är ingen rasist jag är inte heller nationalist och jag tar avstånd ifrån alla sådana som är smygnazist/rasister". Det var inte ett svar till någon utan bara ett allmänt klargörande så man inte tror att jag har några rasismskäl. Angående huruvida jag tycker att man ska bygga några som helst religiösa byggnader så vet jag inte. Jag tycker det hade varit bättre utan all religion antagligen men samtidigt tycker jag inte man ska förbjuda allt man inte gillar. 

(Fortsätter om kvällen)
Aja, där blev det väl lite dålig stämning och jag var väl lite rude i påståendet om ointelligens men han kallar mig douche hela tiden och går ifrån att vara trevlig 1on1 till att göra spydiga kommentarer varje gång jag säger något så fort de andra är med. Men det gick ju över rätt snabbt när jag kom på den briljanta idéen att vi skulle köra Monsoon på guitarhero :). Sen var det tal om att gå ut men blev inget med det och jag började komma på humör så jag mötte upp Patrik på nef vid 2. Sen spelade jag poker full på för höga nivåer på poker men denna gången gick det faktiskt riktigt bra och april blev en bra pokermånad :). 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar