fredag 14 maj 2010

Pridefestivalen

Jag pratade lite idag om pride, festivalen kommer ju till göteborg i helgen. Det är egentligen rätt gött men jag sa något i stil med att jag tycker det är en bra festival men att den iaf i sydney var lite extrem och jag tror att det är en bra festival men också att det antagligen späder på fördomarna i minst lika hög grad som den ökar acceptansen. Som många som själva är med i festivalen så tycker jag att de extrema sticker ut på gott och ont och ibland blir det lite av en freakshow (som babsan sa). Det är delvis synd.


Det som är synd är ju att det ger bilden av homosexuella som just den stereotypen, det finns ju hur många homosexuella som helst som inte pratar annorlunda, klär sig i speciella kläder och säger att allting är "gudomligt". Med det sagt så är det givetvis okej att vara sån också. Min tjejkompis sa då förresten en liten definition som jag tyckte var lite intressant. Hon sa att hon såg "bög" som den extrema killen a la Jean Pierre medans homosexuell är de "vanliga killarna" som är som vilken kille som helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar