torsdag 27 maj 2010

Svar till "jag är gravid?"

Såg på Mad men igår och då sa Betty till Don att hon var gravid. Och jag tänkte då vad som egentligen är ett bra svar. Jag är bäst på att ge dåliga svar, jag menar nästan alltid väl men jag uttrycker mig oftast fel. Och om jag nånsin kommer i en situation som den här så känns det som att det är rätt viktigt att inte säga något dumt. Men vad är ett bra svar? Framförallt, vad är ett bra svar om man INTE vill ha barn?

"Du vet vad jag tycker men om du vill behålla det så är det klart jag stödjer dig" kan väl verka OK isf men kan tänka mig att massa tjejer blir nojig av det svaret. Men med det så säger man iaf vad man vill. För om man nu inte vill ha barn så känns det ju också lite halvt olämpligt att säga typ "jag stödjer dig oavsett vad du tar för beslut" för då kanske kvinnan bara tar beslutet i huvudsak ifrån sig själv. Och jag tycker inte att det är kvinnans sak utan båda är ju uppenbarligen i princip lika delaktiga.

Vad ska man säga?!?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar