onsdag 12 maj 2010

Tisdag

Det var en väldigt kul lektion ändå. Vi fick alla 2 dikter som vi skulle läsa upp var för en skådespelare och han pratade en del om framförandet, betoningar osv. Det var kul men varje gång jag kommer till retoriklektionen på del 2 (inte del 1) så känner jag hela tiden att jag är sämst. Det är jag antagligen också och det är säkert nån som tänker på det då och då men generellt så är jag ändå fullkomligt övertygad om att folk egentligen inte bryr sig om mina framföranden. Men det ger ändå en lite tråkig känsla som jag känt de senaste. Sen om det har med att jag inte förbereder 1/10 så mycket som de andra och/eller inte direkt har talang för att framföra saker inför folk, det tar jag ingen ställning till. Antagligen är den en blandning.

Efter lektionen blev det ännu en klassöl på Chez och ville inte dricka för många öl för ville jobba en liten kortis och när de visade sig att köket var stängt för allt annat än pizza så hakade jag på 2 stycken när de gick. Kunde lika gärna skitit i kontoret och druckit öl istället, det hade sparat mig lite pengar. Men det är skitsamma.

Nu gick jag upp tidigt idag och kan förhoppningsvis läsa en bok och lägga mig relativt tidigt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar