söndag 16 maj 2010

Saker inbyggt i väggen?

Jag tänker med största sannolikhet börja med att bygga 2 väggar i min nya lägenhet och jag tänkte, om man ändå ska bygga något ifrån scratch så kan man ju direkt bygga till saker man vill ha? Så häromdagen när jag inte kunde sova så försökte jag komma på lite saker som vore gött att finnas.

Först tänkte jag att det vore nice att dra en vattenledning med en liten minikran men det är nog lite för konstigt kanske. Men däremot är ju andra ledningar att föredra. Jag tänkte därför att man kunde göra en liten urgröpning i botten av väggen där kan kan dölja sladdar. Typ något i den här stilen



Och så får man väl göra någon snygg vit diskret grej som man då kan ta loss. Kanske tom sätta dit typ lite gummi-liknande grej på insidan så det sitter. Sen vore det väl nice att göra en liten urgröpning i väggen för typ ljus och grejer.

Funderar också på om man ska göra nån lätt urgröpning i väggen emot köket där man kan placera t ex en Ipad när man lagar mat för recept och skit. Har länge tänkt att när jag börjar vinna igen (som jag gör!) och får pengar så ska jag köpa en liten minitouch-dator till varje rum i mitt future-hus.

Btw, om någon har något tips på saker man kan ha inbyggt i en vägg eller liknande så säg till! Jag vill ha nice/coola/funktinoella idéer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar