söndag 15 maj 2011

Willies delectable choclate

Sett Willie wonkers chocolate factory några gånger hos Joel och jag går verkligen igång på det programmet alltså, fattar inte varför jag inte spelar in det hemma. Jag tycker iofs han är svagt oskön men riktigt kul att kolla hur någon arbetar med naturens produkter, mat och som entreprenör förvaltar det. Det roliga är ju att programmet uppenbarligen är en jäkla reklam men den görs iaf stilfullt. Och visst verkar det som hans choklad är rätt imba.

Btw, de hade en testpanel där som åt mest mjölkchoklad men sen började uppskatta hans choklad och de pratade om övergången till ljus och mörk choklad. Som gourmet så är jag väl inte överdrivet förtjust i typ marabou mjölkchoklad men samtidigt är det ju en fruktansvärd överdriven hype för väldigt mörk choklad. Riktigt riktigt mörk choklad (typ 70%+) blir ju väldigt torr och väldigt sällan är man sugen på en andra tugga. Fast nu kanske den 70%+-hypen har lagt sig lite, känns som att det var mer ybermörkchoklad innan.

Själv gillar jag mest nougat :). Åhh choklad. Nu måste jag köpa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar