lördag 7 maj 2011

Nattinlägget efter utgång

Det börjar nästan bli lite klassiskt sådär även för mig själv. Jag pratar om nattinlägget som jag ibland skriver när jag kommer hem salongsberusad ifrån krogen. Här kommer det, får se hur sensationellt det blir, antagligen inte så.

Btw, det kommer en del bilder men den kameraappen jag använder har haft en riktigt skum update nu som pajat en stabilisatorfunktion som gör att bilder inte längre tas och en grej till. Skitsamma om det.

Började iaf med att Elin ringde mig och kollade vad som hände. Hon var i stan och jag var ärligt talat rätt uttråkad och var fullt öppen för en promenad eller kaffe eller whatever. Vår barndomskompis Emma hade tydligen cyklat/bussat ifrån nåt ställe och var påväg emot lund tillsammans med en fruktansvärt massa andra lundstudenter och tog några bilder därifrån. Btw, min ytlighet har slagit igenom rätt hårt senaste 1-2 veckornas blogginlägg och så även denna gång, jag blev chockad över hur många studenter som hade samlats där och hur fruktansvärt få av dom som faktiskt såg bra ut. Jag såg en och jag vet inte ens om hon var student. Och jag är inte en sån som säger att, på en hel gymnasieskola, skulle kunna säga att det inte fanns någon snygg.

Sen tog jag och Elin och gick till restaurang hamngatan och käkade deras medelhavsbuffe med lite vin och så. Riktigt mysigt och jag nämnde att jag tror att det är en viss typ av människor som väljer att fly stan som kan förklara det ovan. Jag är för övrigt en sån människa som starkt överväger att fly stan.

Elin hade redan sen innan haft sin bil på Liseberg vars parkering gick ut vid 10 och vi skildes åt. Gick till kontoret och chillade en stund och för ovanlighetens skull var det någon annan där förutom patrick och jag funderade på om den nya tjejen trodde jag var typ full eller om hon insåg att jag oftast är där på natten. Oavsett, sen ringde Aron och de var på väg till Henriksberg. Jag tog en dryg timma på mig att förlora typ tusen spänn på poker och spela en omgång starcraft innan jag drog dit.

Tyckte det var ovanligt trevligt där. Jag och den där Tobbe som var mycket trevlig teamade förresten upp och spöade två randoms i biljard. Jag var såklart bäst, vi vann båda matcherna rätt överlägset och jag satte mest :D. Just biljard är rätt intressant btw, jag är antingen helt fruktansvärt värdelös och kan inte sätta en enda kula medans ibland får jag mina moments och bara pwnar upp typ 4 kulor irad. Jag är antingen sämst eller bäst medans de flesta andra sporter så är man average lite då och då. Men ändå, ingen bryr sig egentligen om mina biljardskills men jag ville bara skryta lite :D. Var förresten en ny tjej där i gänget som var rätt nice fast typ helt stört lång. Vet förresten inte vad jag står på den frågan. Tycker det kan vara rätt nice att ha en kortare tjej men samtidigt gör längden oftast skiten mer proportionelligt. Jag vet inte. Allt går nog bra.

Hursomhelst, där dog det snabbt och pratade med några i klassen som tyckte jag borde hänga med till park lane. Min allmänna inställning till att betala hyfsat dyrt inträde till ett ställe väldigt sent (typ efter 1-2 nånting) när jag inte är supersugen är oftast att jag helst bangar om folk inte säger att det är awesome. Det skulle tydligen vara rätt awesome så jag gick dit.

Där var typ 4 klasskamrater och två av enas tjejkompisar. Ena passade inte mig särskilt bra alls medans den andra hade en annorlunda och väldigt intressant look. Henne pratade jag dock typ inte med, tror hon styrde upp några shotrundor med nåt killgäng. Hursomhelst, då blev det av till dansgolvet där jag inte direkt hör hemma och försökte svänga loss. En av mina klasskamrater kanske bara skojade men det kändes extremt mycket iaf att hon försökte ragga upp mig på dansgolvet och jag var rent allmänt inte så sugen. Sen började jag tänka på lite tråkiga brev jag hämtat upp ifrån brevlådan lite tidigare på kvällen och slutade med att jag drog hem runt 4.

Just det ja! Något som för övrigt var kul var att den där tjejen som inte alls för mig i smaken fick värsta superuppraggningen på dansgolvet. Var en man som typ, började dansa tryckare med henne på värsta danslåten och såg rätt roliga ut ett tag och hon såg lite smått förvirrad ut, hon gillade nog det pyttelite samtidigt som hon tyckte han var lite obehaglig och sen några låtar senare typ våldhånglade han upp henne och hon "svarade" ibland med på hans attack. Det var iaf en liten lustig situation. Något annat som var lite lustigt var att några andra i klassen antagligen hookar upp rätt bra inatt fast det "remains to be seen". Eller iaf, remains to be heard.

Själv ska jag nog dricka lite isvatten, kolla ett avsnitt parlamentet och sen sova ut länge imorgon då jag nog ska vara hemma och spela en massa poker och förhoppningsvis vinna en del.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar