onsdag 18 maj 2011

Businessman

Som jag skrev nyligen så trivs jag superbra på lasarettsgatan men såg som sagt att en lägenhet las ut och såldes med flera hundra tusen ifrån vårat budgetpris samtidigt som 10-15 lägenheter i föreningen bytte ägare under 2010. Ringde iaf en mäklare om det där och hon gillade lägenheten och trodde också att man mycket väl skulle kunna få en bra mellanskillnad i ett positivt scenario.

Det kanske kommer någon ändring på det här snart men vad hon sa var iaf att 42000 kr skulle det kosta med hela paketet men vi kunde också göra upp en klausul med ett minimumpris och fixar de bud till det priset eller mer så skulle vi fortfarande kunna avböja men isf betala 15 000 kr i avgift. Får de inget bud till det priset så betalar jag inte nåt.

22% är tydligen vinstskatten på efter alla mäklararvode så då får man ju se sin eventuella månadslön för lägenhetsbyte. Hmm, iofs när jag tänker på det så fanns det ju en massa kostnader iom flytten som jag inte tänkt på förrens nu. Diskmaskin + installation= 4000 kr. Alla nya köksskåp och grejer = 5000-7000 kr. Fast iofs, sånt kan ju addera en del i budgivningen så kanske kommer tillbaka allt. Hursomhelst, det kanske blir en realitet. Vi får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar