måndag 9 maj 2011

Börjar bli färdig

Sitter här och försöker få lite struktur och koll på alla dokument inför imorgon. Man kan ju maila till tingsrätten och det är något jag har gjort i mina inlämningar samtidigt som jag fått lite papperskopior och sådär. Försöker dock skriva ner vilken bilaga jag avser när jag gör någon sorts referens och eftersom allt är ett fruktansvärt mischmasch över mailkonversationer och bilagor hit och dit får jag gå in och ibland kolla massa annat som egentligen inte har med fallet att göra. Kanske konversationer där vi inte bråkar. Det påminde mig för en kort sekund vad jag kände då och att inte allt var så fruktansvärt som det är när jag tänker på det nu. Vad jag fortfarande inte förstår men som jag har slutat fundera på för längesen är huruvida personen är en generellt ärlig och god person oavsett om just detta bråk uteslutande är fel. En vän sa dock att om man nu får för sig att neka så går det ju i princip inte att ändra sig och det kanske är sant. Det finns ingen chans att jag skulle göra samma sak men samtidigt har jag en annan syn på pengar i jämförelse med moral. Inte för att det kommer inte så fruktansvärt mycket just nu men jag lever ändå med en sinnesställning om att pengar alltid kan genereras på nytt.

Hursomhelst, denna långt utdragna fight kanske inte bottnar i en oerhört omoralisk personlighet utan ett dåligt moraliskt beslut tillsammans med en extrem envishet. Och den hypotetiska frågan (hypotetisk eftersom den med 99.9999% aldrig kommer bli aktuell) är huruvida jag kan förlåta om en ursäkt kom fram och så småningom återfå respekten för denna människa. Jag tror faktiskt det.. Det spelar dock som sagt ingen roll eftersom det aldrig lär hända men iaf!!

Wow, snart måste jag lägga mig. La mig ju typ 3 igår så frågan är hur väl jag lär somna klockan 1, om en timma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar