tisdag 10 maj 2011

Lunch, paus, vila. Mmike säger yo

Emo-kid! Jag försöker inte se ledsen ut btw, jag försöker se utmattad ut!
Nu är det lunch. Som jag antog skulle vi ha en fruktansvärt lång lunch. Jag tycker det hela gått både bra och dåligt än så länge. Dåligt var att jag saknade en del papper och det blev fruktansvärt rörigt när jag skulle börja och hänvisa vissa grejer till vissa uppgifter. Jag trodde nämligen att domaren hade läst alla grunduppgifterna i bevisföran, förra protokollet och liknande men fick redovisa dessa på nytt. Det gick väl lite sådär.

Sen så var det tydligen viktigt att man inte ska leda frågor och ta upp saker som är relevanta. Indicier spelar ju en avgörande roll socialt men juridiskt ska man inte härleda logiska slutsatser. Vill inte skriva för mycket om det idag dock.

Något annat som gick dåligt var att jag hade skrivit ner en jäkla massa frågor. Det blir ju hyfsat rörigt om förhör och liknande inte går som man räknar med att det borde gå. Typ, om man en fråga på ja och nej och skrivit följfrågor baserade på vilket alternativ så blir man lite ställd när svaret är "jag minns inte" så kommer kanske inte de frågorna därefter komma leda frma till andra frågor som man senare ville komma till. Man får helt enkelt stoppa upp.

Vad som var bra då? Vittnesmålet var bra. Domaren verkar rätt okej också men jag är lite orolig för att han blev lite irriterad på mig när han ville ha raka svar. Bra är också den avsaknaden av extremt lättillförskaffade motbevis men vi får se hur avgörande det blir. Nu ska jag äta, kolla mpå ett avsnitt av schulman show och sen fortsätta. Det mesta bör väl dock vara avklarat? Hmm, kanske inte. 50% igenom iaf.

1 kommentar:

  1. se vad bilden blir bättre när man inte ser mobilen, även om man fattar att du tar på dig själv ;) //kicki

    SvaraRadera