tisdag 31 maj 2011

Öronmärkta pengar

Loggade in igår på avanza och kollade in mina öronmärkta cash där. Sparar, förutom rent allmänt, till resa och teknikgrejer. Bara några hundralappar dit per månad men det blir ju en del efter ett tag och det känns lite extra belönande att ha det så. Rekommenderar alla att starta ett konto där och börja spara till skit som ni tycker är kul. Låt det vara 50 kr per månad, en spontan present till partnern eller whatever. Märks inte när det tas ifrån dig men märks när du loggar in.

Personligen ska jag dock trappa ner rejält på mitt sparande. Har sparat undan mycket av det jag tjänat tidigare men senaste halvåret när jag har pluggat har ju inte varit sådär jättestarkt ekonomiskt för min del, har nog levt fattigast sen jag gick i gymnasiet faktiskt. Men  har jag väl levt dyrare och bekvämare än många av mina vänner fram tills nu samtidigt som det kanske är nyttigt att leva som vanligt folk ett tag. Hoppas och tror dock att pokern har artat upp sig nu men fortsätter den gå trögt över sommaren också så får jag nog fokusera min energi på andra områden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar