torsdag 7 april 2011

Tofflingen

Det är så kul, jag tror tofflingen som inträder vid par i mycket är en självförsvarande och omedveten process istället för att jag som tidigare trodde personerna medvetet tillkännagav hur tråkigaRE dom har blivit.

Har en bekant. Denne hade ju en gemensam bekant med mig där hon hängde rätt mycket och gick ut en massa. Sen ett tag så har hon mer eller mindre en pojkvän och jag frågade typ;
Hänger du nåt med xxx nuförtiden?
Hon - , "nää, då dricker jag så mycket".
Jag;-  "Det verkade ju inte vara något problem innan, trodde du gillade sprit :)?
Hon; "Nää jag har ju haft lite ont i huvudet förra veckan så det är inte bra om jag dricker i helgen. Jag tränar ju nu också".

Det roliga är att jag inte tror denne inser att det har varit ett tydligt skifte utan motiveringen med att man nu tränar och man haft lite ont i huvudet verkar som att de är legitima och de riktiga anledningarna och denna förändring i inställning skedde omedelbart när de började träffas riktigt ofta.

Nu gör det inte så mycket utan jag tycker bara det var lite intressant typ som rökaren som försöker intala sig själv att det som den gör faktiskt inte är särskilt farligt trots att de egentligen vet bättre men kontinuerligt indoktrinerat sig själv att tro något annat.

1 kommentar:

  1. Tror du har rätt, men insikten kommer alltid förr eller senare.

    SvaraRadera