lördag 2 april 2011

Halvvägs i högskoleprovet!

Nu äre lunch och är därmed typ halvvägs igenom högskoleprovet. Slängde ihop en liten salladslåda på hemköp, osäker på om det faktiskt är särskilt mycket billigare än att köpa en sallad nånannastans, nåväl.

Hursomhelst så har det väl gått rätt ok utan att jag känner att jag kommer briljera. Inga superbrainfreezes som förra gången iaf. När det handlar om att lära sig saker så tänker man ju att om man gör en sak flera gånger så kommer man bli bättre på det. Många tänker att det är så inlärning sker men det förutsätter ju att man lär sig av sina misstag, anpassar sig och gör saker annorlunda nästa gång. Gör man saker exakt likadant så spelar det ju ingen roll hur många gånger man upprepar saken om man ändå gör fel. Det kändes lite så när jag gick igenom NOG-delen (logik/matte). Jag tror inte det skiljer sig nämnvärt i tillvägagångssätt och därmed lär mitt resultat vara hyfsat snarlikt.

Samma sak med orddelen. Det är väl min starkaste sida men det spelar ju ingen roll hur många gånger jag går igenom ordprov om det inte är så att jag lär mig hur jag ska göra nästa gång när det går fel. Typ så kanske man går in och kollar, jaha, ekivok betydde visst tvetydig. Om jag bara inser att jag hade fel på den och kollar den lite snabbt så lär jag missa på ekivok, kanske inte veckan efter men iaf ett år senare och har därmed inte lärt mig något nytt.

Nåväl, ska inte blogga nu utan käka min lunch, kolla på nåt kul i 15 minuter och sen dra mig bortåt igen. Är alltså ord, diagram och engelska läsförståelse kvar. Hmm, hur är det där upplagt nu igen, är ju bara två blcok kvar. Engelska+ord är i samma va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar