torsdag 22 juli 2010

Usch, snart blir det tingsrätten

Har ju blivit lurad på en del pengar som en person vägrar betala tillbaka och tycker att det är så jävla fel att jag tänkte göra en ansträngning för att få tillbaka dom. Jag tänker inte låta någon komma undan så efter kronofogden så kommer det nu överlämnas till tingsrätten och hoppas att få rätt där. Osäker på om hur rättssystemet i sverige är och huruvida det kommer funka men tänker iaf försöka.

Så nu ska jag lämna in eventuella bevis och skit innan 30e juli och ska därför gräva i massa gamla konversationer och minnen vilket kommer bli jättejobbigt tror jag men när detta är över så kommer locket vara helt på och så slipper jag tänka på det, oavsett om jag får pengarna tillbaka eller inte. Det är så konstigt det där, jag vet att det är bäst att få det ur världen men jag kan inte bara tänka "nu ska jag släppa det" utan det måste verkligen spelats ut.

En annan sak som är konstig som sagt som jag har nämnt många gånger är just hur lågt man ändå kan sjunka. En sak att undvika betalning, det är ju lågt. Sen att fortsätta neka. Sen blir det så allvarligt att jag kontaktar kronofogden och FORTFARANDE så erkänner man inte att man faktiskt är skyldig mig pengar. Den enda anledningen till varför jag tror hon håller på såhär är för att det är nån sorts kvinnlig logik att hon på något sätt har gjort sig förtjänt av mina pengar. Att bara för jag skött vissa andra saker osnyggt så raderas skulden ut.

Aja, jag väntar mig iaf att det kanske blir lite tufft snart men sen när det är klart så blir allt mycket bättre och en sten har fallit ifrån mitt bröst. Det tråkiga är förresten att jag är så otroligt osugen på att bråka just nu, jag vill verkligen inte bråka.

3 kommentarer:

  1. Hur mycket pengar handlar det om? Måste vara mycket om det ska vara värt att gå till domstol?

    SvaraRadera
  2. helt rätt! rätt ska vara rätt. Hon verkar ju sjuk?

    SvaraRadera
  3. Det finns ju alltid en anledning till varför folk gör som de gör men har inte fått reda på den anledningen. :(

    SvaraRadera