torsdag 8 juli 2010

Valentinos

Listan! Tycker det var rätt billigt ändå, äter hellre här 1 gång än på nån halvtaskig resturang med typ nån tråkig filégrej 5 ggr.

Igår åt jag på en fin resturang. 6 rätter, 6 matchande viner och det var verkligen en av de starkaste upplevelserna jag har haft på ett tag. Skrev på facebook "Nu vet jag vad jag vill; Jobba med mat." och det var så bra. Och jag vill det, men för att kunna bli typ stjärnkock och göra massa roliga rätter osv så måste man ju slita med skitjobb i hur länge som helst och egentligen funkar det ju precis lika bra att laga mat själv hemma liksom. Så nu ska jag börja göra minst 1 fantastisk rätt per vecka och jag ska strunta i hur oekonomiskt och slösigt det är att köpa en hel burk extra fin dijonsenap för att använda en enda matsked. Sådetså!

Mmm vin är gott :). Kul att testa flera viner samtidigt liksom. Dricker man ett nytt vin varje kväll liksom så testar man ju många sorter men blir ju inte riktigt samma smakjämförelsegrej.

Quail är väl typ Sparvel? Vanliga brunbönor och sån skit smakar inte så fantastiskt enligt mig men det finns ju massa andra som är goda. Här var det fava och cannelinibönor i en fantastisk sås. Smajs!

Fantastiskt gelato med helt störd grym kaffesmak. Inte en sån där svag utan verkligen mycket kaffe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar