fredag 9 juli 2010

Flytta grejer är klart, nu är det det jobbiga kvar

Fyllde kärran 2 ggr och då packade vi skiten ändå jävligt tätt. Fan va mycket grejer jag har! Och ändå har jag massa grejer i örgryte kvar. Var riktigt tröttsamt att plocka isär, plocka in och bära upp men nu är allt gjort. Trodde att elen och vattnet skulle vara av men det funkade fint och tog en göttig dusch innan jag drog mig till kontoret. Är dock helt finito och vet inte om jag ska spela nån poker, tror inte det.

Duschen var rätt skön förresten. Jag borde verkligen sköta ett hotell för det finns inget som lämnas till slumpen. T ex så förstår jag inte hur man kan nöja sig med ett draperi (i duschen) om man har ett ställe som man ska bo på länge. Lite halvskabbigt oavsett vad man har för draperi och framförallt är det typ helt omöjligt att inte spilla. Och min nya dusch är ett "glasbås" och inget kommer på golvet. Ganska gött tryck också men den har en knapp som man måste trycka in för att växla temperatur över en viss grad. Jag antar att det har med att göra att de inte vill att man ska gå ifrån typ iskallt till skållande hett på nån sekund men tycker det är störande.

Ett litet problem är att det känns som lägenheten får lite väl mycket sol vilket nog kommer göra det lite varmt och är rätt varm av mig vilket kan innebära problem. Fast jag tror jag tycker nästan alla ställen är lite varma. Hursomhelst så går det ju åtgärda rätt bra om jag köper lite persienner/gardiner.

Har hela rummet fyllt nu med möbler och måste antagligen slänga lite för känns som hela vardagsrummet redan är fyllt. Är som sagt också mest ett potpurri av saker och finns liksom ingen symbios men som jag nämnt innan så får jag lägga pengar på en hel del annat innan jag börjar köpa massa möbler. Jag vill ha en iMac, jag vill ha en NAS, en ismaskin och en riktigt jävla fräsch TV. Sen vill jag ha en sjysst sänggavel också.

En hel del massa jobb helt enkelt och tänker nog inte ta typ 3-4 fulldagar och hålla på utan kommer nog ta allt det där lite pö om pö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar