tisdag 11 september 2012

Sköna stället

Hej! Idag så chillade vi först aslänge och sen så åkte vi på kvällen till nya lägenheten. Den luktade av nymålad färg men måste ändå säga att nya intrycket var ännu bättre än de två korta gångerna vi varit här. Visst är köket rätt litet osv men allt annat är asgött. Vi har en sjysst sal, jag tror jag älskar mitt rum och allt känns gött. Har för övrigt en sjukt stor säng (skulle gissa på 160 cm) och en AC. En annan grej som jag ändå uppskattar är att jag har fönster + sån där nerdragigengrej vilket gör att min relativt ljussvaga projektor kommer kunnas användas närsomhelst, inte bara på kvällarna.

Vad som annars är nice är att vi fått kvar rätt mycket sköna grejer ändå, sånt som jag personligen skulle plockat med men som är kvar. Salladsslungor, bra köksgrejer, bra bäddkläder, lite böcker (vilka jag antagligen inte kommer läsa men iaf) och lite annat krimskrams som man hade väntat sig vara borta. Vad som INTE är bra är dock såklart att vi än så länge inte har varmvatten och att toaletten på övervåningen inte kan spolas :D. Jag bor ju själv på undervåningen (i största rummet ;)) och de andra två bor på övervåningen. Där har de den största toaletten med dusch medans det finns en andra toalett precis där jag har mitt rum vilket innebär att jag, i princip, har en egen toa. Minus dusch iofs men ändå.

Iaf! Idag så lämnade vi våra grejer runt 8 och sen drog vi till Bruna. Om ni minns något ifrån förra terminen så var det en söt tjej ifrån Brasilien som vi hängde med sista veckorna tills vi drog iväg. Väldigt trevlig tjej iaf. Hon bodde själv i det huset som vi hade risotto-tävlingen nu (med en pool) och jag trodde först vi skulle bada där men det var smutsigt så det blev lite chill. Det var minst lika trevligt och under sommaren hade hon gått ifrån att ha varit supersöt till typ ännu mer fantastisk. Riktigt vacker kvinna. Vi var iaf där en bra stund tills jag och Borja kände oss trötta. Känt mig ändå lite hängig hela kvällen och kändes ändå som att vi hade mycket tid att göra en helkväll rätt snart men att det inte skulle bli den där dagen. Dessutom visade jag upp mina jedi-reflexer. Och en annan kastade en katt in i poolen. Det var nämligen en katt där som var väldigt söt ändå. Lite för på dock, hoppade upp i knäet och ville äta och hålla på. När jag ändå klappade katten så kände jag massa utstick hit och dit. Jag bara antar att det var fullt med fästingar eftersom inga av familjens katter har nånsin haft sådär i typ 5 år utan om det vore en fästing. Aja, det spelar inte så stor roll. Alla var dum emot den utom jag. Sen så tog en katten och kastade i poolen. Det var väldigt hemskt ändå, katten skrek, hoppade väldigt snabbt upp och flydde sen. Det kändes som vi traumatiserat den för livet. Verkligen itne alls därför men snart därefter drog vi och nu ligger jag här i sängen som känns rätt skön ändå. Känns som att jag kommer trivas i allmänhet även pokergrejen känns lite seg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar