lördag 22 september 2012

Kommer igång, hittar en nyttigare vardag osv


El rastro, gigantisk andrahandsmarknad
Ny gitarr på el rastro!?
Idag har jag chillaxat rätt rejält. Kollat lite breaking news, ska väl börja dagen då jag ändå har en del att göra. Imorgon ska det nämligen antagligen bli en heldag. Är sjukt sugen på att köpa en ny nylongitarr ändå så ska gå på El Rastro som är en stor grej i Madrid (dock ej varit) där folk tydligen säljer en del gitarrer billigt och tänkte att jag kanske kunde få lite mer bang for my buck så att säga.

Ny nyttigare vardag och lite fixande!
Som jag skrev så har jag fortsatt fixat min vardag. I fredag blev jag medlem igen på gymmet (47€/månaden = ouch!) och körde en skön workout. Jag har förresten aldrig varit så stark som nu (lätt att säga när man har referenspunkter i övningar på maskinerna) men har fortfarande kanske 2-3 kg för mycket vilket allt sitter runt mage och höft tyvärr. Dock har jag väl på 2 veckor varit ute och sprungit 5-6 ggr tror jag och jag gillar ändå dessa 30 minuter varannan dag eller så. Lyssnar då på ljudbok på min telefon vilket är digg.

En annan grej jag gillar är (förutom att allt är så satans billigt, framförallt kött) är vår lokala grönsakshandlare och göra grejer med min magic bullet-mixer. Går o köper kiwis, bananer, mangos och gör asgoda smoothies! Eller så gör jag lite sjyssta grönsaksmixar. Potatis+morotsmos, guacamoles, tomatsåser och annat gött. På något sätt kändes detta mer komplicerat i sverige, eller så var det bara det att allt smakar så mycket färskare här. Det är faktiskt sjuk skillnad ibland.

Äter också lite nyttigare men framförallt så orkar jag inte äta så mycket längre alls. Jag skulle säga att jag äter  väldigt nära hälften så mycket som för 1-2 år sen. Tappade ju 2-4 kg i sommar och hoppas kunna bara fortsätta som jag gjort och snart vara i bra form. Just det ja, i oktober ska jag ju börja spela fotboll varje söndag i madrid. Höll på att gå med ett svenskt innebandylag här också men första träningen var ett rejält fail. Det visade sig att det låg 17 hållplatser ifrån Madrid, tror ej det ej längre räknas som Madrid utan en separat stad, går snabbare att åka till flygplatsen. Hursomhelst så skulle resan dit ta typ 1,5 timma så jag avbröt när jag insåg detta då man ÄVEN var tvungen att betala tillägg för att åka utanför stan samtidigt som jag var sen vilket innebar att ingen svarade på mail etc och jag ej hade adressen utan bara nummer.

Nåväl, här har jag lite bilder på saker jag fixat.

Roterade sängen, köpt lite växter!

Tog bort en hylla som var ivägen, drog om den här 2x4-ikeahyllan med passande lådor. Ytterligare en planta!

Satte ihop mitt skrivbord. Saknas dock en massa. Är helt löjligt gött med mina trådlösa hörlurar  som jag hoppas kunna plocka tillbaka snart + printer + min 24"skärm. Funderar på att lägga upp en hylla ovanför för bätttre organisation. Kanske den jag plockade ner?

Köpte även detta örtpaket på ikea. Hoppas de växer fort och snabbt. Basilika + timjan + koriander. Slängde in några basilikafrön i koriandern för att jag inte gillar koriander och kanske gör någon trevlig operation där om jag inte ändrar mig. Kanske bra att försöka tvinga sig äta koriander kanske då mycket mat jag gillar har koriander (mexikanskt + thailändskt)? Nåväl, dunno.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar