lördag 15 september 2012

Dcode, första veckan och så




Hej! Nu har snart första veckan varit och jag bör väl ha skrivit mer här kanske. Eller bör och bör, jag gör vad jag vill! Kan dock mycket väl bli att jag uppdaterar här lite mer sporadiskt tills allt "settlar in" så att säga. Lägenheten börjar arta sig, fick varmvatten igår, fick skrivbord i morses (som jag dock måste montera) och snart bör jag få mina övriga stuff, min 24"-skärm, alla mina övriga kläder plus massa annat. Känns som jag kommer trivas!
Lång kö som syns otydligt. Hämta armband till Dcode-festivalen!

Denna veckan har jag hängt en jävla massa, vi har hittat på saker varje dag hela veckan, hängt hos Bruna mycket och Dcode. Det har varit riktigt trevligt, riktigt bra start på läsåret, dock ska det bli skönt nästa gång jag har en helkväll alone-time vid datorn. Haha, det där lät helt klart inte som jag avsåg att det skulle låta.
Fick syn på scenen!

Varmt är det för övrigt! Mycket varmt! Jag har en AC som sagt men jag tänker att jag borde acklimatisera mig så jag sitter här och känner mig febrig istället. Snart ska vi iväg på andra dagen på dcode festival. Igår var rätt nice ändå :). Vi missade tyvärr kings of convenience men vi gick och hämtade våra armband och var förväntansfulla och i tid inför Sigur Ros. Själv lyssnade jag på dom en del för superlängesen, den tiden där jag lyssnade på Mogwai som de gjorde en låt med. Nya skivan och soundet är jävligt tungt alltså om än lite enformigt. Fast när man tycker något är enformigt betyder det nästan alltid att man bara inte vet tillräckligt. Det är typ som när folk säger att alla kineser ser likadana ut eller när jag först hörde sagor & swing (vilket är värsta bandnamnet i historien) vars hammondorgelmusik också lät likadant ut.

Justice spelade!
Därefter så var det Justice tur. Mäktigt som fan. Fruktansvärt fett faktiskt. Jag tappade bort de andra under denna konsert dock och eftersom jag inte har min laddare och kan endast ladda krånligt via datorn för tillfället så dog min mobil och irrade runt där ett tag, innan jag såg Bruna tillslut vilket var en stor lättnad. Sen åkte vi hem och sjöng massa gamla killerslåtar som ju vi ska se ikväll! The killers känns på något sätt som ett band man gillar fast man vill inte gilla dom fullt ut och det känns som många delar den inställningen på något sätt. När vi dock åkte hem igår så ifrågasatte jag detta, när man lyssnar på det är det ju faktiskt riktigt många bra låtar ändå.
Några av the crew

Nää, nu lägger jag upp lite bilder ifrån en skakig mobilkamera igår, sen får jag starta dagen på riktigt och sen får man spana in The kooks, the killers och EmeDj ikväll. Peace out.
Hatten är min.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar