måndag 17 september 2012

Settling in osv

Hej!! Idag har man mestadels slöat, organiserat rummet, varit ute och löpt en kortis och det känns nu som man börjar hitta sina nya rutiner och allt rätt underbart allteftersom. Bestämt vad som ska ligga var, plockat in mina grejer i garderober och dylikt (fick mina kläder inatt) och bestämt lite hur jag ska göra med de sakerna som snart kommer att komma. Främst så har jag nog bestämt hur mitt skrivbord och det där ska placera sig. Problemet är bara att jag ska göra en liten skön rockad (konstigt att det ser så fel ut men är rätt, jag avser draget i schack) och där en möbel ska flytta sig finns nu en väldigt märkligt placerad hylla när man väl tänker på det. Är ju lätt att skruva bort men endast om man faktiskt har en skruvmejsel. Det har jag uppenbarligen inte.

Vi fick förresten nya skrivbord i morses och de var faktiskt rätt snygga men jag sätter inte ihop mitt då innan jag har någonstans att ställa det.

En annan sak som vore nice förresten vore några bra lådor under sängen.

Diggar för övrigt min vattenflaska, den lämpar sig extra bra här då vattnet inte är lika gott som i sverige och när det är så varmt så vill man dricka avsevärt mer. De andra köper en halvliter vatten för 1,2€ om dagen medan jag har en ännu snyggare flaska och köper en 5litare fräscht vatten för typ 85c! Hahaha (som en pirat om ni fattar)!!

Vad som är sämst än så länge? Hmm, tror det skulle vara de jävla hundarna som bor i någon lägenhet jämte. Det är inte dåligt vad det hörs alltså. Har bara en öronpropp just nu men man vaknar ju varje gång irriterad. Frågan är vad man borde göra, jag antar att man ändå borde kunna be grannarna att ha deras jävla hundar inomhus på natten/morgonen om de inte kan vara tysta. Hoppas det slutar snart iaf.

En annan sak som är sådär är köket. Det är egentligen acceptabelt men det är fullt med så mycket skit ifrån de som bodde innan att det är väldigt oorganiserat. Man får leta 3 min för att hitta tallrikarna för att de placerar sig på olika ställen överallt för att de som var här innan har typ en wookpanna som tar all space. Och vi vet inte riktigt vad vi ska göra med det där, vi har inget förråd eller liknande så det är inte bara att slänga ut allt heller. För om vi slänger saker så kan vi tydligen eventuellt få dra bort detta ifrån insatsen eller liknande. Det där lär dock ordna upp sig.

Skönt är även vårat schema. 12:30 är som sagt alldeles för sent men det är skönt ändå att man nu har stor frihet på kvällsaktiviteter och man slipper gå upp så tidigt. Man kan gå ut när man vill :). Dessutom kan man sova o hänga hos Ernst&Lill mer om man skulle vilja då man inte längre behöver gå upp typ 1h tidigare typ kl 06:45 för att komma till skolan i tid. Nu kan man sova ut varje dag! Det dumma är ju att det blir någon sorts mellangrej och att de där 2-3 timmarna innan skolan börjar kan att komma bli något av ett litet tidsslöseri. Finns stor risk att jag slöar där men alltsomallt känns det ändå skönt att jag kommer kunna sova bra varje dag.

Kollat lite börsen nu när man fått en klumpsumma ifrån CSN igen och ser för övrigt att det gått väldigt bra det senaste! Det offsetar ju lite av det dåliga pokerseptember och känns som jag har en väldigt organiserad och bra ekonomi nu. Är väldigt sugen på att köpa en gitarr ändå och kanske även en sån där Guitarjack 2 för ipaden som väl bör komma snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar