måndag 3 september 2012

Borås, 30årskalaset och datorkirurgi!


Hej! I söndags fyllde min bror 30 år. Han hade bjudit familj och några släktingar på tårta hemma hos dom! Jag har inte varit där så mycket tyvärr men gillade att ta tillfället i akt och stanna kvar där lite längre! Kalaset var kort men trevligt ändå, det gamla vanliga. Sen gick jag, pappa, Pernilla och Erik på lättmiddag på La copita, det tyckte jag var snäppet trevligare! Sjukt god mat där. Ofta känns det som att om man köper "bra råvaror" så är det mer placebo än faktisk smak som gör den stora skillnaden men här måste jag säga att det verkligen märktes att de hade bra skit. Käkade Remolacha som var rödbetor +  dijonkräm tror jag samt getost och sparris i parmesankräm + bacon. Väldigt gott må jag säga. Smakade även på pappas iberico-tallrik och det var sjukt god jamon iberico där alltså.

Förresten så är jag tydligen aslik Sherlock Holmes (tvserien, inte filmen) både till utseendet men framförallt sättet (enligt Erik och Pernilla). Tror jag tolkar det som något negativt :). Förresten så kändes det lite som att det kanske highlightar hur olika roller man har (men ändå är sig själv) som person beroende på vilka man är med. Jag förstår nog vad Erik och Pernilla menar men denna "excentrism" som jag tror de mest syftar på (som jag delar med Sherlock alltså) är något som är stark just med dem + i några andra sällskap medans när Aron och Linus säger att jag är EXAKT som Johnny Drama i beteendet så förstår jag också det, trots att det kanske är helt omvänt. Jaja, det är vad det är.

Min dubbelgångare? I hope not.


Sen sov jag över hos min bror och kollade på The Avengers själv.

Datorkirurgi!
Just det ja! Jag utförde även lite lätt datorkirurgi. Som jag sa så startade min dator inte helt upp och den gick också ner varje gång man anslöt något till usb-porten efter min minttu-doppnings-olycka. Jag var orolig att jag var tvungen att köpa en ny dator men jag öppnade skiten like a boss, tog bort lite torkade vita minttuflagor och gjorde rent hårddiskconnections och tryckte till och jag blev så nöjd när den startade upp bra och även hårddisken funkade fint i USBn. Nu har den funkat perfekt i 3-4 dagar (peppar peppar) och jag hoppas och tror inte att jag behöver köpa en ny dator. Däremot ska jag köpa en större solid state disk på torsdag och installera om windows etc. Det blir samsungs senaste som har sjuka läs/skrivhastigheter, bra recensioner men framförallt har den 48 gb mer. Det låter som en liten summa men det gör effektivt att jag kan installera alla program jag vill och slippa rensa regelbundet som jag gör nu. SSDn som är i nu förpassas till min HTPC vilket gör att den fortsätter att göra nytta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar